fiorna.blogg.se

2019-01-30
21:44:11

Topp 3 spel 2018

Hej på er! Det är fortfarande januari, så inget konstigt med att lägga upp ännu en topplista från förra året. Den här gången är det mina topp 3 spel 2018.
 
3. Danganronpa V3: Killing Harmony
 
Format: PS4
 
Gameplay: Visual novel möter Cluedo möter datingsim möter minispel möter skjutarspel. Typ.
 
Handling: En grupp elitstudenter har blivit kidnappade av den sadistiska robotbjörnen Monokuma som tvingar dem att delta i ett mördarspel. Den som lyckas mörda en av de andra och komma undan med det får komma därifrån. Det är upp till dig som spelare att lyckas lösa varje fall så att det är mördaren som blir avrättad och inte du själv och dina vänner.
 
Omdöme: Jag ger det här spelet betyget 4/5. Jag är ett stort fan av Danganronpa-serien så självklart hamnar V3 på min lista. Storyn var riktigt spännande och jag älskade karaktärerna. Till och med karaktärerna jag inte tyckte om tyckte jag om. Mysterierna var lagom svåra och minispelen kändes roligare än i de tidigare Danganronpa-spelen. Det som drar ner betyget lite dock är slutet. Resan dit var kanon, men slutet kändes rushat och helt ärligt lite framtvingat. Det var inte ett slut man hade kunnat komma fram till själv genom att vara uppmärksam utan det var verkligen ur tomma luften och det fick många saker som hände i spelet att tappa sin mening lite grann. Men trots detta var det ett roligt spel som jag absolut kan rekommendera för resan fram till slutet var värd varje sekund.
 
 
2. Spyro the Dragon (Reignited version)
 
Format: PS4
 
Gameplay: Ta dig från värld till värld genom portaler och besegra fiender genom att spruta eld på dem eller att rusa på dem. Samla ädelstenar, drakägg och såklart, rädda de andra drakarna ur deras kristaller.
 
Handling: Gnasty Gnorc förvandlar alla drakar till kristall, men han missar Spyro som ger sig ut på ett storslaget äventyr för att rädda de andra och besegra den onda gnorcen.
 
Omdöme: Jag ger det här spelet betyget 5/5. Jag var så himla taggad på att få spela Spyro Reignited. Spyro var mitt favoritspel när jag var liten och den lila draken har fortfarande en väldigt speciell plats i mitt hjärta. Därför var det superhäftigt att få spela om det första spelet med ny modern grafik. Vilken skillnad! Jag var aldrig jätteförtjust i Spyro the Dragon, kanske för att jag spelade de andra spelen i trilogin först, så det var en positiv överraskning hur kul jag faktiskt hade nu när jag spelade om det. Riktigt riktigt roligt!
 
 
1. Danganronpa: Trigger Happy Havoc
 
Format: PC
 
Gameplay: Umgås och ha roligt med dina klasskamrater tills någon blir mördad. Lös sen mysteriet och peka ut mördaren under klassrättegången. Misslyckas du går mördaren fri medan du och dina klasskamrater dör. Som V3; Visual novel möter Cluedo möter datingsim möter minispel möter skjutarspel. Typ.
 
Handling: Makoto Naegi är en helt vanlig kille utan några särskilda talanger, men genom tur blir han utvald att gå på den prestigefyllda skolan Hope's Peak Academy där bara de bästa av de bästa får gå. Men när han väl kommer dit tar allt en inte så tursam vändning. Det visar sig att han och de andra eleverna är inlåsta av en ondskefull björn vid namn Monokuma och för att bli fria måste de mörda en annan elev och komma undan med det.
 
Omdöme: Jag ger det här spelet betyget 5/5. Det här var verkligen mitt favoritspel under 2018. Jag kunde inte sluta spela och efter ett spelpass var jag oftast helt slut i huvudet. Storyn är superspännande och innehåller många plot twists som ställer allt på ända. Karaktärerna är färgstarka och intressanta, framförallt Monokuma som är helt fantastisk. Detta är det första spelet i Danganronpa-serien och om ni frågar mig så är det också det bästa. Spela det om ni inte redan har gjort det!
 
//Fia R.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: