fiorna.blogg.se

2019-08-31
18:41:30

Unravel 2 Recension

Hej på er! Nu har det blivit dags för ytterligare en gemensam recension. Den här gången handlar det om Unravel 2.


 

 

Format: Playstation 4


Handling: I Unravel 2 möter Röda Yarny Blåa Yarny efter ett skeppsbrott. Genom att sätta ihop sig själva skapar de ett band och de måste nu utforska sin omgivning tillsammans.


Gameplay: Detta är ett pusselspel för två spelare. Man kan spela solo också, men det är definitivt roligare att samarbeta med en kompis. Man använder sitt garn för att svinga sig från plats till plats och för att lösa olika sorters pussel som varierar mellan att vara lätta och jättesvåra (åtminstone om man inte är bra på pusselspel).


Positiva upplevelser

Fia R: Jag tyckte det var väldigt roligt att ha någon att samarbeta med vilket man inte hade i det första spelet. Det gjorde äventyret roligare och inte så ensamt. Blev det för svårt kunde man slå sina kloka huvuden ihop istället för att förlita sig på internet och det uppskattade jag verkligen. Sen fick man ju desto fler goda skratt också när allt gick åt skogen istället för att bara bli frustrerad som man blivit om man spelat själv.

 

Fia H: Gillar definitivt att man spelar tillsammans, första spelet var kul men allt blev så mycket roligare när man hade en kompis att prata och diskutera med, det blev liksom enklare även om banorna då krävde mycket mer samarbete. 


Negativa upplevelser

Fia R: Jag tycker att storyn (den lilla som fanns) var lite svårtolkad. I det första spelet förstod jag precis vad som pågick hela tiden, men här var det lite mer förvirrande och slutet förstod jag inte alls även om det var fint.


Fia H:  Här håller jag helt med Fia R, svårtolkad och lite rörig.


Omdöme

Fia R: Trots den lite mindre bra storyn så tyckte jag om det här spelet. Det var ett jätteroligt samarbetsspel och helt klart en förbättring sen det första spelet. Har du någon att spela med kan jag absolut rekommendera det. Jag ger Unravel 2 betyget 3 av 5.


Fia H: Jag älskade det första spelet och tvåan expanderar på allt jag tyckte om därifrån, kontrollerna var lättare och tycker nog att det var mycket bättre respons på Yarny i tvåan. Även om storyn var förvirrande och så, så är det inte något som jag egentligen tycker “stör”, tvärtom hade jag ganska kul att ifrågasätta ungarna och deras livsval emellanåt. Grafiken och omgivningarna var precis lika fina och häftiga som i ettan och man känner verkligen att man är i svenska områden. Något som jag också tyckte var kul var att man kunde “trolla” sin kompis genom spelet, antingen genom att hoppa på den andra Yarny och åka snålskjuts (för oss lata personer ;) ) eller sabba för den andra när den hoppar genom att grabba tag i snöret. Jag ger spelet betyget 4 av 5.



//Fia R & Fia H

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: